Wszystko to marność.

Wasze bądź Nasze pomysły na lepszą rozgrywkę
Nawojka
Posty: 2
Rejestracja: czw 26 kwie 2018, 00:09

Wszystko to marność.

Post autor: Nawojka » pn 14 maja 2018, 00:03

Nie wiem, czy to dobry temat, aby trochę się uzewnętrznić, ale naszło mnie, więc to zrobię.
@Kraśni - po co Wasz płacz, po co krzyk, po co groźby, po co szantaż, skoro i tak macie to wszystko w du*ie.
@Młot - jedyni, którzy coś sobą jeszcze reprezentują i próbują robić coś, poza budowaniem, budowaniem, kuciem, kuciem...
@Złotoryja - to oni jeszcze istnieją?
@Sol - znam ludzi, w zasadzie ludzia - zero RP, zero. Mniej niż zero.
@cała reszta - nie wiem, kim jesteście.

A no i ban BANitów... Mam nadzieję, że jesteście z tego dumni, bo to był początek śmierci tej wyspy, tych terenów, tej gry, tej rozgrywki. Teraz można biegać po wyspie nago, bez broni, bez zbroi. Zero zagrożeń. Budowanie, kucie, gotowanie, sadzenie pola... To wszystko jest piękne w tej grze przez miesiąc, ale czy czujecie sens? Czujecie potrzebę zrobienia lepszych narzędzi, lepszych budynków, skillowania? Bo ja przestałam to czuć. Wchodzę z przyzwyczajenia, coś podłubię, coś zrobię i wychodzę.

Wszystko to marność.

Z poważaniem
Nawojka

Jarl
Posty: 7
Rejestracja: pn 14 maja 2018, 00:38

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Jarl » pn 14 maja 2018, 01:12

Twój post aż skłonił mnie do założenia konta na forum :)
Jak już taki temat powstał z chęcią się wypowiem.
Nawojka pisze:
pn 14 maja 2018, 00:03
@Kraśni - po co Wasz płacz, po co krzyk, po co groźby, po co szantaż, skoro i tak macie to wszystko w du*ie.
Proszę nie wrzucać wszystkich do przysłowiowego worka. :)


Nawojka pisze:
pn 14 maja 2018, 00:03
A no i ban BANitów... Mam nadzieję, że jesteście z tego dumni, bo to był początek śmierci tej wyspy, tych terenów, tej gry, tej rozgrywki. Teraz można biegać po wyspie nago, bez broni, bez zbroi. Zero zagrożeń. Budowanie, kucie, gotowanie, sadzenie pola...
Co do tego to zgodzę się z tobą w 100%. Zbanowanie banitów był to dla administracji serwera strzał w kolano. Aktualnie na serwerze jest brak JAKIEGOKOLWIEK zagrożenia. Tym samym crafting traci sens.


Nawojka pisze:
pn 14 maja 2018, 00:03
To wszystko jest piękne w tej grze przez miesiąc, ale czy czujecie sens? Czujecie potrzebę zrobienia lepszych narzędzi, lepszych budynków, skillowania? Bo ja przestałam to czuć. Wchodzę z przyzwyczajenia, coś podłubię, coś zrobię i wychodzę.
Od pewnego czasu mam tak samo. Wchodzę na serwer tylko żeby nakarmić zwierzęta i sprawdzić pole.

Może i banici złamali któryś z punktów regulaminu, ale to nie był powód na Perm Bany.
Byli jedną z dwóch grup, które stanowiły realne zagrożenie na serwerze i tym samym nadawali jakiś sens grze. Aktualnie na wyspie panuje wszech obecny spokój a ludzie..nie wiem... boją się podejmować jakiekolwiek działania PvP, zostają tylko pojedynki 1v1 ale to nie jest to :|


Monety, handel, wędrowni kupcy?
Czy któryś z GM może mi wyjaśnić po co są wprowadzone monety na serwer skoro nic nie można za nie kupić?
Handel... nie ma sensu, wioski są na takim stadium rozwoju, że wszystko mają. Nie mówię tu o małych osadach gdzie grają 2/3 osoby, one "są bo są".
W temacie kupców.
Istnieją oni? Od dłuższego czasu ponoć stacjonują obok Krasnogórska, ale chyba nic nie sprzedają i nic nie kupują. Po co to?
Jak nie macie pomysłu na cennik lub Wam się nie chce go zrobić, z przyjemnością podeślę tabelę z innego serwera. Wystarczy, że usuniecie jedno 0 z cenników i gotowe 8-)


O PvP wypowiem się w dwóch słowach. Nie Istnieje. Może lepiej będzie jak zmienicie typ serwera z RP na PvE.
Może dobrym pomysłem byłoby podniesienie limitu postaci do dwóch (jedna PvP, druga crafting).

Belgorg
Posty: 10
Rejestracja: czw 05 kwie 2018, 23:22

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Belgorg » wt 15 maja 2018, 09:47

To wszystko o czym piszecie mówi tylko tyle, że nie znacie idei gry Role Play i nie czujecie tego klimatu. (To nie jest przytyk w Waszą stronę).

Zacznę od idei samego RP jest to wczucie się i odgrywanie roli swojej postaci nadanie jej indywidualnych cech np. chłop małorolny nie złapie za broń i nie będzie walczył z rycerzem 1 vs 1 bo po prostu nie potrafi, za to wojownik nie będzie uprawiał ziemi bo to dla niego zajęcie niegodne. Cały szkopuł w tym że w grze RP nie chodzi o to by mieć wszystko i wszystko produkować, ale trzymać się roli postaci.

Piszecie że nie macie co robić bo nie ma PVP. Na serwerze RP zawsze jest co robić, zorganizować imprezę otwarcie osady pochwalić się swoimi towarami. Przyjechać do kogoś napić się alkoholu upić się do nieprzytomności, zrobić burdę, itp. możliwości działania ogranicza jedynie Wasza kreatywność.

Co do stadium rozwoju to nie wszyscy mają wszystko. Nie ma np. na serwerze wioski budowlanej, aby oferować usługi materiały itp. ja bym chętnie skorzystał z czegoś takiego. Jest hutnicza wola która deklaruje się wyrabiać na handel określoną grupę towarów. My również się deklarujemy, że będziemy wytwarzać określone towary, a jakie zobaczycie na evencie, który się szykuje niedługo.

Gra RP to głównie kreatywność graczy nie ważne, że coś mogę wytworzyć jak ma to trwać skoro mogę coś kupić od kogoś i mieć od razu.

Co do bana dla banitów, przyszli grać PVP na serwer RP + złamali regulamin BAN jak najbardziej zasłużony. PVP na serwerze RP ma być dodatkiem, nie głównym celem gry.

Bandyta nie powinien biegać w myśl RP w pełnej płycie jak rycerz przychodzić do miasta i mówić że oddaj mi co masz albo cię zgładzę/pobiję. Bandyta nie powinien szukać PVP, a kreować rozgrywkę RP, być zamaskowany działać z zaskoczenia nie nosić barw(aby swobodnie poruszać się po mieście powinien być jak najbardziej incognito podawać fałszywe imię itp). No i oczywiście ostatnia rzecz, dla postaci bandyty powinno być dozwolone Charter Kill tzn. grasz bandytą masz swoją osadę ryzykujesz, że jak cię złapią to cię powieszą(oczywiście za określoną ilość przestępstw nie za błahe wyskoki) lub spotka cię inna dotkliwa kara(uwiezienie roboty przymusowe itp). W skrajnym przypadku tracisz postać i tracisz osadę.

Co do monet jak najbardziej funkcjonują od dawna nie zdarzyło mi się kupować coś za towar zamiast za monety. Co do cennika fakty przydałoby się nawiązanie np. do wartości w złocie, ale tak naprawdę cena zależy od możliwości wioski w wytworzeniu danego towaru, np. swego czasu kupowałem dwie skóry zwykłe w cenie 1 srebrnej monety(według mnie bardzo uczciwa cena korzystna).

Jarl
Posty: 7
Rejestracja: pn 14 maja 2018, 00:38

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Jarl » wt 15 maja 2018, 15:03

Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Zacznę od idei samego RP jest to wczucie się i odgrywanie roli swojej postaci nadanie jej indywidualnych cech np. chłop małorolny nie złapie za broń i nie będzie walczył z rycerzem 1 vs 1 bo po prostu nie potrafi, za to wojownik nie będzie uprawiał ziemi bo to dla niego zajęcie niegodne. Cały szkopuł w tym że w grze RP nie chodzi o to by mieć wszystko i wszystko produkować, ale trzymać się roli postaci.
Na moje rozumowanie.
Czyli jak jesteś rzemieślnikiem, rolnikiem (crafterem) i wytwarzasz jakieś dobra to w "teorii" nie powinieneś chwytać za miecz oraz zbroję. A jeżeli ja jestem wojownikiem nie powinienem parać się rzemiosłem.

Teraz tylko wybrać:
1. Gra jako rzemieślnik. Tworzę przedmioty lecz w razie zagrożenia uciekam w strachu do domu.
2. Gra jako wojownik. Walczę w imieniu mojej gildi lecz w pracy fizycznej jestem dla reszty ludzi bezużyteczny dlatego że jest to dla mnie niegodne.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Piszecie że nie macie co robić bo nie ma PVP. Na serwerze RP zawsze jest co robić, zorganizować imprezę otwarcie osady pochwalić się swoimi towarami. Przyjechać do kogoś napić się alkoholu upić się do nieprzytomności, zrobić burdę, itp. możliwości działania ogranicza jedynie Wasza kreatywność.

Wszystko ok. Tylko banici wprowadzali na serwer lekką nutkę niepewności. Nie wiedziałeś czy jak wyjdziesz z osady to nie zostaniesz przez nich napadnięty.
W obecnej chwili tak jak pisała już Nawojka, po wyspie można biegać na golasa, nie ma żadnego zagrożenia od strony graczy.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do stadium rozwoju to nie wszyscy mają wszystko. Nie ma np. na serwerze wioski budowlanej, aby oferować usługi materiały itp. ja bym chętnie skorzystał z czegoś takiego. Jest hutnicza wola która deklaruje się wyrabiać na handel określoną grupę towarów. My również się deklarujemy, że będziemy wytwarzać określone towary, a jakie zobaczycie na evencie, który się szykuje niedługo.
Robienie tak jak wspomniałeś wioski budowlanej, farm czy folwarków mija się z jakimkolwiek celem (handlu). I chyba nie pomylę się jeżeli powiem, że w każdej osadzie jest budowniczy, farmer, hodowca czy zielarz.
Z usług takich wiosek wydaje mi się, że korzystało by się bardziej w sytuacjach awaryjnych.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Gra RP to głównie kreatywność graczy nie ważne, że coś mogę wytworzyć jak ma to trwać skoro mogę coś kupić od kogoś i mieć od razu.
Pod Dobrą grę RP musi być również Dobrze podłoże.
Nie może być tak jak jest teraz. Postawimy Wam pusty serwer z regulaminem a dalej róbcie co chcecie. To nie nazywa się RP tylko PvE.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do bana dla banitów, przyszli grać PVP na serwer RP + złamali regulamin BAN jak najbardziej zasłużony.
PVP na serwerze RP ma być dodatkiem, nie głównym celem gry.
Inaczej. Do RP dobre PvP powinno iść na równi ze wszystkim innym.
Wiadomo, że chodzenie po serwerze i robienie sobie deathmatch'u powinno być karane.

Co do bana wersji jest tyle ilu zapytanych. Z chęcią zobaczyłbym wypowiedź któregoś z GMów na ten temat.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Bandyta nie powinien biegać w myśl RP w pełnej płycie jak rycerz przychodzić do miasta i mówić że oddaj mi co masz albo cię zgładzę/pobiję
Między Banitami a Bandytami jest dość duża różnica, która została wyjaśniona w innym temacie.

Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Bandyta nie powinien szukać PVP, a kreować rozgrywkę RP, być zamaskowany działać z zaskoczenia nie nosić barw(aby swobodnie poruszać się po mieście powinien być jak najbardziej incognito podawać fałszywe imię itp)
Nie wydaje ci się, że osoba bez tabardu, unikająca ludzi w którejś osadzie nie wzbudziłaby podejrzeń? Gdzie o wejściu na teren wiosek już nie wspomnę jak bramy pozamykane 24/7.
Pomysł z fałszywym imieniem dobry lecz niemożliwy do realizacji.

Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do monet jak najbardziej funkcjonują od dawna nie zdarzyło mi się kupować coś za towar zamiast za monety. Co do cennika fakty przydałoby się nawiązanie np. do wartości w złocie, ale tak naprawdę cena zależy od możliwości wioski w wytworzeniu danego towaru, np. swego czasu kupowałem dwie skóry zwykłe w cenie 1 srebrnej monety(według mnie bardzo uczciwa cena korzystna).
Oczywiście, że funkcjonują. Doskonale sprawują się w roli zapychacza skrzynek.
Swojego czasu może i jakąś wartość miały.

Bogdan
Posty: 6
Rejestracja: pt 06 kwie 2018, 19:28

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Bogdan » wt 15 maja 2018, 16:23

Zgodzę się z Nawojką i Jarlem. Ten serwer po zbanowaniu Banitów zaczął umierać. I takie RP o którym mówi Belgorg to jest jakaś głupota bo tak to albo będziesz pracował, albo walczył i nie będziesz mógł tego łączyć. RP jest fajne ale wchodzenie na tę grę tylko żeby zrobić wytop albo zebrać pole jest bezsensu.

Regoon
Posty: 4
Rejestracja: pt 06 kwie 2018, 19:30

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Regoon » wt 15 maja 2018, 18:12

Ciężko jest cokolwiek zdziałać, skoro my, jako Klan Młota próbujemy odegrać akcje RP z jedną z wiosek, a zostajemy za to zwyzywani to też przestajemy próbować, bo następnym razem wyłapiemy bana za "atak jak ktoś nie ma chęci"...

Awatar użytkownika
Przemro
Posty: 9
Rejestracja: sob 28 kwie 2018, 22:47

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Przemro » wt 15 maja 2018, 21:14

Nawojka pisze:
pn 14 maja 2018, 00:03
@Kraśni - po co Wasz płacz, po co krzyk, po co groźby, po co szantaż, skoro i tak macie to wszystko w du*ie.
Wypowiedź, "macie to wszystko w du*ie" jest bardzo precyzyjna, niestety nawet nasza wspólna pojemność du*y nie pomieści wszystkiego. Nie wiem do czego tutaj się odnosisz, ale argumenty powinno się uzasadnia i najlepiej popierać przykładami. Tak uczą tego w aktualnie szkole podstawowej, na ile mi wiadomo. Tak, jest to mało "grzeczna" odpowiedź ale określenie bezpodstawne, że ktoś ma wszystko w du*ie też nie jest.
Nawojka pisze:
pn 14 maja 2018, 00:03
A no i ban BANitów... Mam nadzieję, że jesteście z tego dumni, bo to był początek śmierci tej wyspy, tych terenów, tej gry, tej rozgrywki. Teraz można biegać po wyspie nago, bez broni, bez zbroi. Zero zagrożeń. Budowanie, kucie, gotowanie, sadzenie pola... To wszystko jest piękne w tej grze przez miesiąc, ale czy czujecie sens? Czujecie potrzebę zrobienia lepszych narzędzi, lepszych budynków, skillowania? Bo ja przestałam to czuć. Wchodzę z przyzwyczajenia, coś podłubię, coś zrobię i wychodzę.
Uważam, że nie mamy nic wspólnego z banem Banitów, faktem jest, że nie odpowiadał większości z nas ich styl i podejście do gry. Co zgłaszaliśmy, ale nie życzyliśmy im bana. Oczekiwałem reakcji od administracji w ich temacie, na podstawie sytuacji z nimi. Nigdzie nie pisałem, że mają zostać zbanowani, nie gadałem o tym z którymkolwiek z adminów. Decyzja została podjęta przez administrację.

Dla mnie osobiście gra nie miała sensu jeżeli miałaby wyglądać jak wyglądała przy grze Banitów - ich podejście nie miało sensu, bo lecieli typowo pod PvP i zabijanie ich nie przynosiło żadnego efektu. Więc nam się kompletnie nie opłacało z nimi walczyć bo każda walka, nawet "wygrana" - to była tylko stara dla nas. Można było inaczej ugadać z nimi jak mają grać. Pomysł atakowania ludzi poza osadami itp., zresztą to poruszałem w innym temacie.

Nasza osada nadal gra, i cały czas budujemy rzeczy na wyspie - mamy dalekie plany, jesteśmy w kontakcie z innymi osadami - dla nas gra się toczy dalej. Na Twój brak motywacji, Ci nie pomogę - dla przykładu my czujemy potrzebę robienia lepszych rzeczy, bardziej wytrzymałych itp.

Bogdan
Posty: 6
Rejestracja: pt 06 kwie 2018, 19:28

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Bogdan » wt 15 maja 2018, 21:28

Przemro mówisz że nie masz nic wspólnego z banem dla banitów jak na forum znajdują się takie słowa od Ciebie:

"my podziękujemy za grę. Jeżeli jest inaczej, to proszę aby tego typu sytuacje się nie powtarzały"

Jest to fragment z "Więcej RP mniej PVP gra bandytami(Propozycja)" gdzie pokazujesz że jeśli banici dalej będą to Krasnogórsk odejdzie (czyli jakieś 20 typa). I administracja wolała żeby zostało tych 20 typa niż kilku banitów. Więc Przemro nie mów że nie masz z tym nic wspólnego.

Awatar użytkownika
Przemro
Posty: 9
Rejestracja: sob 28 kwie 2018, 22:47

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Przemro » wt 15 maja 2018, 21:47

"my podziękujemy za grę. Jeżeli jest inaczej, to proszę aby tego typu sytuacje się nie powtarzały"

Dokładnie to napisałem, gdzie w tamtych postach proszę o bana dla nich? Przekazałem jasną informację, że podejście banitów nie odpowiada nam - tak jak w tym temacie autor przekazuje swoje uwagi do sytuacji.
Bogdan pisze:
wt 15 maja 2018, 21:28
I administracja wolała żeby zostało tych 20 typa niż kilku banitów.
Czyja jest to decyzja?

Nadal uważam, że nie mamy z tym nic wspólnego z banem dla banitów. Mogli nic z tym nie zrobić, banici nadal by grali, a część mapy by się zwolniła. Mogli z nimi pogadać... mogli i mogli wiele. Podjęli decyzję jaką podjęli, ich serwer ich sprawa.
Ostatnio zmieniony śr 16 maja 2018, 00:27 przez Przemro, łącznie zmieniany 1 raz.

Belgorg
Posty: 10
Rejestracja: czw 05 kwie 2018, 23:22

Re: Wszystko to marność.

Post autor: Belgorg » wt 15 maja 2018, 23:15

Jarl pisze:
wt 15 maja 2018, 15:03
Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Zacznę od idei samego RP jest to wczucie się i odgrywanie roli swojej postaci nadanie jej indywidualnych cech np. chłop małorolny nie złapie za broń i nie będzie walczył z rycerzem 1 vs 1 bo po prostu nie potrafi, za to wojownik nie będzie uprawiał ziemi bo to dla niego zajęcie niegodne. Cały szkopuł w tym że w grze RP nie chodzi o to by mieć wszystko i wszystko produkować, ale trzymać się roli postaci.
Na moje rozumowanie.
Czyli jak jesteś rzemieślnikiem, rolnikiem (crafterem) i wytwarzasz jakieś dobra to w "teorii" nie powinieneś chwytać za miecz oraz zbroję. A jeżeli ja jestem wojownikiem nie powinienem parać się rzemiosłem.

Teraz tylko wybrać:
1. Gra jako rzemieślnik. Tworzę przedmioty lecz w razie zagrożenia uciekam w strachu do domu.
2. Gra jako wojownik. Walczę w imieniu mojej gildi lecz w pracy fizycznej jestem dla reszty ludzi bezużyteczny dlatego że jest to dla mnie niegodne.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Piszecie że nie macie co robić bo nie ma PVP. Na serwerze RP zawsze jest co robić, zorganizować imprezę otwarcie osady pochwalić się swoimi towarami. Przyjechać do kogoś napić się alkoholu upić się do nieprzytomności, zrobić burdę, itp. możliwości działania ogranicza jedynie Wasza kreatywność.

Wszystko ok. Tylko banici wprowadzali na serwer lekką nutkę niepewności. Nie wiedziałeś czy jak wyjdziesz z osady to nie zostaniesz przez nich napadnięty.
W obecnej chwili tak jak pisała już Nawojka, po wyspie można biegać na golasa, nie ma żadnego zagrożenia od strony graczy.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do stadium rozwoju to nie wszyscy mają wszystko. Nie ma np. na serwerze wioski budowlanej, aby oferować usługi materiały itp. ja bym chętnie skorzystał z czegoś takiego. Jest hutnicza wola która deklaruje się wyrabiać na handel określoną grupę towarów. My również się deklarujemy, że będziemy wytwarzać określone towary, a jakie zobaczycie na evencie, który się szykuje niedługo.
Robienie tak jak wspomniałeś wioski budowlanej, farm czy folwarków mija się z jakimkolwiek celem (handlu). I chyba nie pomylę się jeżeli powiem, że w każdej osadzie jest budowniczy, farmer, hodowca czy zielarz.
Z usług takich wiosek wydaje mi się, że korzystało by się bardziej w sytuacjach awaryjnych.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Gra RP to głównie kreatywność graczy nie ważne, że coś mogę wytworzyć jak ma to trwać skoro mogę coś kupić od kogoś i mieć od razu.
Pod Dobrą grę RP musi być również Dobrze podłoże.
Nie może być tak jak jest teraz. Postawimy Wam pusty serwer z regulaminem a dalej róbcie co chcecie. To nie nazywa się RP tylko PvE.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do bana dla banitów, przyszli grać PVP na serwer RP + złamali regulamin BAN jak najbardziej zasłużony.
PVP na serwerze RP ma być dodatkiem, nie głównym celem gry.
Inaczej. Do RP dobre PvP powinno iść na równi ze wszystkim innym.
Wiadomo, że chodzenie po serwerze i robienie sobie deathmatch'u powinno być karane.

Co do bana wersji jest tyle ilu zapytanych. Z chęcią zobaczyłbym wypowiedź któregoś z GMów na ten temat.



Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Bandyta nie powinien biegać w myśl RP w pełnej płycie jak rycerz przychodzić do miasta i mówić że oddaj mi co masz albo cię zgładzę/pobiję
Między Banitami a Bandytami jest dość duża różnica, która została wyjaśniona w innym temacie.

Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Bandyta nie powinien szukać PVP, a kreować rozgrywkę RP, być zamaskowany działać z zaskoczenia nie nosić barw(aby swobodnie poruszać się po mieście powinien być jak najbardziej incognito podawać fałszywe imię itp)
Nie wydaje ci się, że osoba bez tabardu, unikająca ludzi w którejś osadzie nie wzbudziłaby podejrzeń? Gdzie o wejściu na teren wiosek już nie wspomnę jak bramy pozamykane 24/7.
Pomysł z fałszywym imieniem dobry lecz niemożliwy do realizacji.

Belgorg pisze:
wt 15 maja 2018, 09:47
Co do monet jak najbardziej funkcjonują od dawna nie zdarzyło mi się kupować coś za towar zamiast za monety. Co do cennika fakty przydałoby się nawiązanie np. do wartości w złocie, ale tak naprawdę cena zależy od możliwości wioski w wytworzeniu danego towaru, np. swego czasu kupowałem dwie skóry zwykłe w cenie 1 srebrnej monety(według mnie bardzo uczciwa cena korzystna).
Oczywiście, że funkcjonują. Doskonale sprawują się w roli zapychacza skrzynek.
Swojego czasu może i jakąś wartość miały.
Widzę, że mój udział w dalszej dyskusji jest bezcelowy.
Odpowiem Ci na pierwszy punkt. W idealnym świecie RP dokładnie tak powinno być. Reszty widzę że szukasz pretekstów zamiast zrozumienia, a mi nie o to chodziło w tej wypowiedzi. Jak będziesz chciał pogadać w temacie to jestem na ts.

ODPOWIEDZ